Niets ‘micro’ aan microtrauma

Niets ‘micro’ aan microtrauma Veel leerkrachten, hulpverleners en ouders hebben moeite met het concept ‘schooltrauma’. Hoe kan iets als school voor een kind traumatisch zijn?

Flexibiliteit en het sámen doen maakt het verschil

Flexibiliteit en het sámen doen, maakt het verschil! Het einde van het schooljaar is aangebroken en ik ben dankbaar. Onze zoon is het jaar doorgekomen en dat was op sommige momenten verre van

Soms is het gewoon zo moeilijk om in beweging te komen…

Soms is het gewoon zó moeilijk om in beweging te komen… “Ik vind dit gewoon héél erg moeilijk en helemaal niet leuk…”. Met een betraand gezicht zat ze in de ruimte en ik

Waarom verandert het gedrag niet als de situatie is aangepast?

Waarom verandert het gedrag niet als de situatie is aangepast? Heel vaak kom ik kinderen en jongeren tegen voor wie school jarenlang een niet-passende omgeving is gebleken. Het aanbod dat ze kregen

Leren zwemmen in een poel van emoties

Leren zwemmen in een poel van emoties Deze week heb ik een aantal ouders en jongeren mogen verwelkomen in mijn praktijk in Lekkerkerk. Het valt mij op dat het merendeel al een eigen intense reis

Het belang van een traumasensitieve start

Een traumasensitieve start Al een paar weken voor de zomervakantie was afgelopen begon de onrust toe te nemen bij onze zoon. Hij had het steeds vaker weer over school waarbij zijn ogen groot werden

[wpbm id="1046"]